کغار نامه

هنری،اجتماعی،سیاسی

کغار نامه

هنری،اجتماعی،سیاسی

گره بر افتو

لمپن ها

چیست گره کوری که سبب حجم کم تحملات در انتقاد پزیری میشود؟ چیست ناتوانی دستهای گارگری که تا سخن از عدالت می اید از اعتدال با او سخن میگویند؟چیست خوره ابتذال شخصیتی که با گریم ارمانگرایی و دینگرایی بزک میشود؟ انگار من، تو، ماو همه باید مثل هم فکر کنیم. انگار تفکر مطلقه ای وجود ندارد.انگار ارائه ایده های فردی به شرط مصالح من دراوردی بنیادیست. پس تو و من و ما و همه چه تفاوتی خواهیم داشت؟ هیچ...اینجا ، اینبار یقین پیدا میکنم که انسانها به هنگام نادانی و تقلید مانند بردگانند.

افتو که میزند به سینه میهنمان ،مردمکانیکه بیدار میشوند، راه میروند ، خط و نشان میکشند، گرمشان میشود معادلات در ذهنهاشان جست و خیز میکنند امروز چند تومان میشود به دست اورد و شب راحت خوابید و از شر تفکر کردن خلاص شد. بیچاره اویی که اندیشه اش را قصه کرد و جلوی چشمهاگذاشت که لذت فکر کردن را با مردمش تقسیم کند خبر نداشت  از چشمهایی که از لای ریشهای جو گندمی او را می پایدنند، تا به وقتش لمپن های مذهب نگاره و سیاه جامه را به هیاهویی چاق نموده ،عرصه اجتهاد را تنگ کرده و زیر بیشه ای تاریک تکه تکه اش کنند.

چیست که کس نمشود انگار به مثل خود بیاندیشد و از سیاقی که نمیشود تن داد گریز زد؟ ان میشود که گاه و بی گاه لمپن های سیاه جامه به موعضه مردمکان مشغولند و کسانی در شرکت نفت ماهیانه شش میلیون حقوق میگیرند و کارگرانی در همان شرکت نفت با چهارصد و پنجاه تومان از اندیشیدن باز میمانند؟؟؟و تو که به این تحمل کم انتقادی تلنگری گر بزنی.........

نظرات 5 + ارسال نظر
احسان سه‌شنبه 5 دی‌ماه سال 1391 ساعت 18:56 http://lakposht.blogsky.com

سلام سید جان ممنون که نوشتی

از این بردگی و اسیری بیرون امدن کار سختی ست .

نه زیاد احسان عزیز

بهشب چهارشنبه 6 دی‌ماه سال 1391 ساعت 08:08 http://behshab.blogsky.com/

سید وضعیت به شکل ناجوانمردانه ای نابرابر است.
کجا بازم آوازی از دل بر هونده که وا دل بنیند.....


تمرین بعدی در خانه یکی از دوستان است با من تماس بگیر.

ممنون و اما من شمارت و ندارم بهروز عزیز

احسان ن چهارشنبه 6 دی‌ماه سال 1391 ساعت 12:39


گویا احسان ها برایت کامنت میگذارند

اول مم نون ک نوشتی دوباره
دوم ک ادمی, خودش, خودش را رقم می زند...
سوم با "ن زیاد احسان عزیز" شدید موافقم.ی "خواستن" می خواهد. همین

احسان هاانسانهای خوبیند

فرشته مرگ دوشنبه 11 دی‌ماه سال 1391 ساعت 01:03

حالم خوب نیست

همه چیز درست میشه نگران نباش

ایسا/تئاتریکال دوشنبه 11 دی‌ماه سال 1391 ساعت 16:24

سلام باوا.خرسند از آمدند و نیستی انگار.گاه گاهی نیم مسیجی که از من میرسد بی پاسخ است و کلامت بی خداحافظی از من رخت بر میبندد. تو هم نماندی باوا.تو هم نماندی...

عجب؟؟؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد